Jesteś tutaj:   Strona główna | Newsy | Test aktywnych kolumn z serii PSA

NOWOŚCI

Kategorie
-- Synq
-- Briteq
Kontakt

Oficjalny dystybutor
JB Systems, Synq

Telefony kontaktowe:
+48 531 76 16 16
+41 531 96 16 16

Aktualności

Test aktywnych kolumn z serii PSA

  Data: środa, 28 maj 2014



"Świetna jednostka robocza do pracy w trudnych warunkach, które bardzo często wymagają czegoś innego niż krystaliczny dźwięk."

JB Systems - marka belgijskiego koncernu Beglec zaprezentowała niedawno nowy model szerokopasmowych, aktywnych kolumn. Tego typu produkty cieszą się stale rosnącą popularnością dzięki łatwości obsługi, kompleksowości oraz przystępnej cenie, wspomaganej przez niezły marketing. Zdecydowanie należy przyjrzeć im się bliżej, aby ocenić czy trafią w nasze potrzeby. Mam nadzieję, że pomoże w tym poniższy test.



PSA dotarły do mnie w wersjach - z 12 i 15 calowym głośnikiem. Całość zamknięta jest w solidnej obudowie z polipropylenu, która z pewnością spełni swoje zadanie. Obudowę wyposażono w otwory montażowe do statywu i do podwieszenia. Na froncie umieszczono niebieską diodę zasilania oraz otwory bass reflex (częściowo zaślepione w wersji 12, ale o tym dalej). Głośniki chroni metalowa maskownica, która zabezpieczy je przed niechcianymi czynnikami, a całość możemy postawić na solidnych, gumowych nóżkach.

Obie kolumny możemy zaadaptować do roli monitora scenicznego, wykorzystując do tego otrzymane w zestawie adaptery. Zakładając, że nie będziemy ich przesuwać po scenie, albo wykonawca nie zechce na nich np. oprzeć nogi, dadzą sobie radę. W innym przypadku obawiałbym się raczej o ich wyłamanie.

Oba modele pracują w bi-ampie, co oznacza, że zarówno głośnik szerokopasmowy jak i tweeter mają dedykowane wzmacniacze. Dodatkowo wyposażone są w aktywną 2-drożną zwrotnicę. W kwestii mocy - producent podaje następujące wartości RMS:

  • PSA 12 - 165 W na woofer, 35 W na tweeter
  • PSA 15 - 245 W na woofer, 55 W na tweeter





W rzeczywistości jest nieco słabiej, ale nie jest źle. Wzmacniacze dość mocno się grzeją - po 10 godzinach pracy na scenie, jako monitory, były moim zdaniem zdecydowanie zbyt "zmęczone". Nie wpłynęło to jednak w żaden sposób na kulturę ich pracy. Kolumny wyposażone są we wszystko czego możemy potrzebować, wykorzystując je zgodnie z przeznaczeniem. Mamy tu zbalansowane wejście mikrofonowe (2 wejścia w wersji 15) XLR/Jack, wejście liniowe cinch / XLR oraz wyjście liniowe Jack / XLR.

Każde wejście ma osobno regulowany poziom głośności. Kontrola barwy opiera się na regulacji głośności wzmacniaczy. Pokrętło „Bass” odpowiada za głośność woofera, natomiast „Treble” za głośność tweetera. Wszystkie potencjometry pracują bardzo kulturalnie. Jeśli chodzi o wyszczególniony w specyfikacji 6-punktowy parametryczny korektor – jest to wbudowane urządzenie posiadające gotowe, optymalne presety dla każdego z wejść. Są to ustawienia automatyczne, na które nie mamy żadnego wpływu.






Brzmienie

Fakt, że są to raczej budżetowe kolumny przeznaczone do konkretnych zastosowań nie oznacza, że muszą brzmieć źle. Faktem jest, że do poziomu dobrego soundu jest im daleko, niemniej jednak spodziewałem się tutaj dużo gorszych wyników. Z obu modeli PSA-12 brzmi zdecydowanie lepiej - spójnie i klarownie.

Górka jest ładnie zaznaczona, środek czytelny, ale nie przerysowany. Brakuje basu, dlatego bardzo dziwi mnie, dlaczego konstruktorzy tego modelu zdecydowali o zaślepieniu otworów bass reflex wokół głośnika wysokotonowego. Moim zdaniem dało by to tej paczce dokładnie to czego potrzebuje. Całościowo, jak na paczkę za niecałe 800zł, do tego aktywną, jest całkiem nieźle.





PSA-15 w charakterystyce brzmienia wygląda na typowy "Uśmiech Dyskoteki" (zwany także Uśmiechem Romana, Klasyczna V itd.), a więc typowe podkreślenie dolnego i górnego pasma, chociaż w tym przypadku są to raczej braki w środkowym paśmie. Oba modele brzmią trochę papierowo i mało dynamicznie, aczkolwiek nie ma tu niczego co raziło by po uszach. Gdyby jednak coś zaczęło nam w nich przeszkadzać to warto jeszcze raz spojrzeć na ich cenę, sytuacja prędko się wyjaśni.

Stosunek ceny do jakości

Konkurencja w tym przedziale jest dość spora. JB Systems na jej tle wypada zdecydowanie bardzo korzystnie. Mamy tu produkty o solidnej konstrukcji, które łatwo możemy zaadaptować do swoich potrzeb. Kompleksowo wyposażone do realizacji powierzonych im zadań, estetyczne i niedrogie. Z pewnością znajdą wielu zwolenników. Cena PSA-12 oscyluje w granicach 800 zł, za PSA-15 trzeba dopłacić około 200 zł. Moim zdaniem ceny jak najbardziej rozsądne.

 
Podsumowanie

Jeśli jesteśmy realistami i znamy możliwości naszego sprzętu JB Systems PSA powinien zaspokoić nasze potrzeby. System nadaje się do wszelkiego rodzaju instalacji w szkołach, hotelach, sklepach, kościołach itp.

Jednym słowem tam gdzie nie ma środków i potrzeb na stosowanie profesjonalnych systemów. Z pewnością sprawdzi się jako narzędzie pracy dla didżeja. Profesjonaliści mogą rozważyć jego zakup do realizacji mniejszych przedsięwzięć. Podsumowując - świetna jednostka robocza, do pracy w trudnych warunkach, które bardzo często wymagają czegoś innego niż krystaliczny dźwięk.

Źródło: Portal Infomusic, link do artykułu




Kontynuuj
Katalogi Online

  
Briteq 2017 update

    
   Synq SC 2017    JB Systems 2016

    
JB Systems 2015   JB Systems 2014

    
Briteq 2014         Synq 2012

Facebook

Oprogramowanie i grafika © 2012 LightingCenter
Powered by osC PRO Wszelkie prawa zastrzeżone.